Matvecka

Hör på den här, i morse gick jag upp halv 5 för att baka scones till min älskling till frukost. Känner mig som världens snällaste hemmafru :) Det var uppskattat. Sen somnade jag om en stund i soffan, efter det åkte jag och mötte upp Catta i Tumba och käkade lunch innan några timmars plugg på körskolan. Imorgon kör vi igen! Bara satsa nu tills man har det där jävla kortet!

Vet inte vad som hände men helt plötsligt blev jag väldigt sugen på att prova ny mat. Har ledsat på vardagsmaten vi äter jämt så jag gick in på ica.se där dom har massa härliga recept! Man kan även planera sin vecka vad man ska äta varje dag. Igår lagade jag köttfärsbiffar i tomatsås med potatis och haricorts verts, det blev väldigt lyckat.
bild från ica.se - recept: http://www.ica.se/Recept/farsbiffar-med-tomatsas-och-haricots-verts-713602/




Ikväll blir det laxpasta, spännande eftersom jag inte brukar vara ett lax-fan och dessutom aldrig lagat lax. Men jag har hört att det ska vara bra att äta fisk då och då. Dessutom kan det vara kul att prova på något nytt.

recept: http://www.ica.se/Recept/lax-med-pasta-och-pepparrotssallad-713611/



Matlagning, tvätt och plugg står på schemat den här kvällen... Jaja.
Puss på er!

Kommentarer
Postat av: Lina

Tack för kommentaren raring :) <3 ser gott ut med maten, hoppas det smakar hihi du får bjuda någongång :) PUSS

2011-05-03 @ 16:43:43
URL: http://lysaker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0