En underbar resa!

Igår morse kom vi hem till Sverige igen efter en underbar semester i London. Vi har haft det helt underbart och jag skulle inte vilja ändra på nånting, förutom att jag hade velat vara där mycket längre. Jag är så nöjd med resan och vill bara tillbaka igen! Har fått sån mersmak på London nu och har redan suttit och kollat lite jobb och boende... Ett år eller två i London vore verkligen inte fel!

Resan i korta drag:

Torsdag - Jag och Jimmie packar och fixar lite olika saker under dagen, får skjuts av Tobbe till Skavsta, kommer dit lite tidigt så vi sätter oss och tar två öl i solen. Fick sen lite småbråttom eftersom vi glömde bort tiden och kom sist till gaten. Flygningen gick bra, landade runt kl 6 engelsk tid. När vi landade fick vi superbråttom till flygbussen eftersom bagaget tog lite tid. Blev skickade till fel station och fick gå rätt långt men tillslut kom vi fram till hotellet och mötte Lina och David i lobbyn! Åh så skönt att träffa dom äntligen. Gick upp till rummet och bytte om, sen spenderades resten av kvällen på en pub nära hotellet. Riktigt mysig kväll!

Fredag - Vaknade tidigt och dunkade i väggen så Lina och David skulle vakna. Frukost på Starbucks, sedan lång promenad till Oxford Street. Där blev det lunch på Pizza Hut och sen shopping på Primark. Hade tyvärr med mig alldeles för lite pengar så jag hade inte råd med allt jag ville ha. Om någon ska till London så MÅSTE ni besöka Primark. Det är som IKEA fast med kläder, sjukt billigt, jättestor affär och grymt fina grejer! Tjejerna är galna där inne. Gick vidare i några affärer, hem och ta en powernap sedan den bästa utekvällen nånsin! Förkrök och nattklubb, dansade hela natten. Världens bästa kväll!

Lördag - Lite bakis. Jag och Jimmie åt lång härlig brunch på Pret a Manger (kedja som finns Överallt). Sedan åkte vi till Oxford Street igen och köpte en underbar klänning jag hittat dagen innan. Den är helt fantastisk! Jag fick tårar i ögonen när jag såg den och då sa Jimmie att vi var tvungna att köpa den. Mötte upp Lina och David för en till shoppingrunda på Primark. Satte oss på en pub i en gränd en stund sedan till hotellet igen. Packade i ordning allt, gick ut och käkade lite middag och sedan puben hela kvällen fram tills kl 1 då vi blev tvungna att gå till hotellet och ta våra saker för hemfärd. Satt på rummet och käkade lite McDonald's och sa hejdå till Lina och David. OBS! Dålig idé att åka på semester med några och åka hem tidigare än dom. Kändes inte alls roligt att vi skulle hem och dom fick vara kvar två dagar till... Hur som helst, åkte taxi till flygbussen, flygbuss till flygplatsen, åt lite thai-take away sedan universums hemskaste flygresa hem. FICK SÅ ONT I ÖRONEN! Brukar alltid få lite småont, men nu krampade det i hela öronen, kinderna, käkarna, halsen, nacken och ryggen. Har aldrig känt sån smärta i hela mitt liv, det var fruktansvärt!

Söndag- Landade kl 9 söndag morgon och då kom Tobbe och Jennica och hämtade oss på Skavsta. Åkte hem till mamma en stund för ett kort firande på mors dag ♥ Resten av gårdagen spenderades i soffan, jag och Jimmie sov lite om vartannat och sedan tittade vi på filmen Dumma Mej, den var riktigt bra. Åkte och köpte Ben & Jerrys på kvällen och somnade sen igen. Mysdag och båda var riktigt riktigt trötta.

Märkte idag att jag blivit sjuk, kände att det var på g igår men tänkte att jag kanske bara var trött. Är nu superförkyld och har väldigt ont i halsen. Orkar inte packa upp eller städa, det får bli imorgon... Blir faktiskt sängen idag med.


Är i alla fall väldigt nöjd med resan och har ett minne för livet!
Tack Jimmie, Lina och David för en underbar resa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0