Söndag 12/9

Idag har varit världens lugnaste dag, helt på hemmaplan. Jag och Jimmie har varit hemma och myst, tittat på film, ätit thaimat och degat. Det behövdes verkligen idag, det enda som gick att göra idag faktiskt. Fast däremot var jag duktig och gick ut och tog en snabb promenad. Blev riktigt svettigt faktiskt, nu ska jag verkligen komma igång med att träna. Jag och Jimmie ska ta en runda i spåret imorgon och sen har jag bett honom att bli min PT. Så han ska hjälpa mig att bli fit, han är duktig på olika övningar och han är grym på att peppa! Så nu jäklar ska jag komma i form. Dels för att jag vill hålla kroppen i trim men också för att må bättre. Tränar man så sover man bättre, får lättare med att koncentrera sig, blir piggare osv. Så jag ska nu bli pigg, vältränad och fokuserad. Grymt va.

Helgen har varit rättså lugn. Skulle gått på Hoffmaestro i fredags men det blev inte som vi tänkt oss. Jag, Jimmie och Jimmies kompis Tobbe åkte in till stan (tog bilen som TUR var!), ställde oss i en sjukt lång kö bara för att höra personalen ropa ut i högtalarna när vi nästan var framme att TYVÄRR är det fullt på grönan och de skulle inte släppa in fler. Riktigt tråkigt, då var det bara att vända. Vi blev så himla trötta så vi åkte hem och sov bara. Lördagen började riktigt bra med att Jimpan gick ner till affären och köpte grym frukost som vi sen åt och hade det mysigt. Vi visste inte riktigt vad vi skulle göra av dagen, men vi åkte och fikade på vårat nya favoritfik och sen hem. Senare på kvällen åkte vi till Rönninge pizzeria med Tobbe och mötte några andra av Jimmies kompisar. Tog oss en öl med dom men det var så tomt och tråkigt så vi åkte sen till Södertälje och gick till The Strip där mina vänner var. Var tyvärr inte alls på partyhumör så vi åkte hem rätt tidigt.

Så, så har min helg varit. Vilket långt inlägg det blev, det gick av bara farten. Imorgon är det skola igen, föreläsning kl 13-16. Sen träna träna träna! Godnatt.

 

Kommentarer
Postat av: pernilla

Men så du var i södertälje ändå din lilla filur. Det sa du aldrig till mig! :) Hoppas det är bra med dig bästa syster!

2010-09-13 @ 15:56:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0