Första skoldagen

Har precis kommit hem efter en så kallad "basgruppsdag" i Tumba. Vi fick vara i en konferenslokal där vi fick massa information från facket och lyssna på erfarna lärare som berättar hur det är att jobba som lärare osv. Det var ganska tråkigt faktiskt haha. Men sen fick vi lunch på Tumba Gymnasium, herregud vilken bra mat de har! Superfräscht och supergott. Efter det var det skolbesök på våra respektive skolor. Men min handledare var tyvärr inte där. Hon visste nog inte att jag skulle komma. Så jag fick kolla runt lite och en lärare sa till mig att jag ska vara där tio över åtta på måndag och då ska jag börja sitta med på lektionerna och se hur allt går till. Det ska bli så KUL! Det är ju i skolan man vill vara. Alltså praktiken, inte på högskolan...

Men eftersom min handledare inte var där så fick jag gå igen efter bara några minuter, så nu är jag hemma. Ska träffa mina härliga gymnasievänner Amanda och Lisa klockan fem, det ska bli riktigt trevligt! Måste försöka få tiden att gå nu... Hatar att vara hemma själv, det är så tråkigt! Vad ska man hitta på liksom? Usch vad trist. Men men, ha en fortsatt bra dag! Toodles.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0