Första skoldagen

Idag var alltså första dagen på lärarhögskolan. Dagen började med en timmes lång busstur in till stan. Inga problem alls faktiskt, satt och åt frukost och läste så det var helt okej. Klev av bussen och hade inte en aning om vart jag skulle. Men jag gick på intuition och letade runt lite. Blev skickad hit och dit av olika människor som försökte hjälpa mig. Tillslut hittade jag campus och där också två tjejer som skulle till samma ställe och var lika vilse som jag. Så vi slog ihop oss och tillslut kom vi rätt.

Vi satte oss i aulan där några personer informerade om diverse viktiga grejer. Det var mer intressant att kika på alla människor som satt i salen än att lyssna haha. Registrering och sen var det klart. Jag upptäckte när jag kom ut ur aulan att det spöregnade ute. Så jag fick gå med i Lärarnas Riksförbund för att få en påse/väska att ha alla papper i så dom inte skulle bli dyblöta. Sen märkte jag att det låg ett paket nudlar i också, haha! Perfekt. Det var lite kul. Jag hittar absolut inte över huvud taget i stan så jag hoppade på första bästa buss för jag inte orkade stå i regnet och nu är jag hemma. Det löste sig alldeles utmärkt.

Nu ska jag äta mina nudlar och snart kommer Pernilla hit, det blir trevligt! Hörs sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0