ett nytt kapitel

Så nu sitter jag här, första kvällen i min och Jimmies alldeles egna underbara fina lägenhet. Vi har haft väldigt många fina människor som hjälp oss med flytten idag. Jimmies vänner Rickard, Jonas och Tommy, min underbara familj mamma pappa och lillasyster, och Jennica och Toffe. Helt perfekt var det. Vi kom i ordning väldigt fort, det ser redan ut som vi bott in oss hyfsat :) Jag trivs redan, det är jättemysigt. Nu har jag suttit här i lägenheten själv ett tag medan Jimmie var iväg och bytte bil och lämnade Rickard. Jag har diskat och suttit vid datan och bara njutit. Jag är så sällskapsjuk av mig men det är bara att vänja sig att börja vara ensam ibland och klara sig själv.

Nu börjar ett nytt kapitel i livet, dags att stå på egna ben. Det kommer vara vingligt i början men det ska gå så bra. Om en månad börjar jag på högskolan och ska utbilda mig till det roligaste jag kan tänka mig, bildlärare. Jag och Jimmie ska vara sambos och skapa vårat nya liv tillsammans här. Det är fortfarande ofattbart men snart kommer det att gå upp för mig att jag är vuxen nu och klarar mig själv. Som jag alltid sa när jag var liten "kan själv!". Det ska jag göra nu.


Kommentarer
Postat av: Amanda (vbps)

Åh, vad fint skrivet! Du är så himlans BÄST, min "lilla" MartinaFina! Är helt övertygad om att allt du tar dig för i livet kommer gå alldeles strålande. För du är ju- just det- BÄST! PussPussPussPUSS! <3

2010-08-01 @ 22:13:35
Postat av: Mamsen

Du kommer inte ens vingla hjärtat, det kommer gå spikrakt framåt!

Det är sorgligt samtidigt som det är alldeles för egoistiskt att vilja ha sitt lilla barn hos sig hela livet - men lite egoist är jag, har jag märkt... ;) Mest av allt önskar jag dig ett fantastiskt liv och nu står du på dina egna ben! Fast pappa och jag finns alltid här, om du behöver hjälp med vad som helst så är vi bara ett telefonsamtal bort. Och lillasyster blir du nog inte av med heller... Ni har ju en soffa?! ;)

Sovgott i er lilla lya, världens finaste lägenhet i världens finaste Vårsta!

Pussar o kramar i massor av stora stora högar från dina päron

2010-08-01 @ 22:47:00
Postat av: Sandra

Åh Martina, hoppas ni kommer stormtrivas där. Men du verkar redan vara väldigt nöjd :) Är glad för eran skull. Jag och Rickard måste komma förbi någon dag. Puss

2010-08-12 @ 16:58:26
URL: http://touchofsandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0