Rubrik ?

Just nu är jag ensam hemma, har varit i Södertälje en sväng med Jimmie på förmiddagen men åkte hem vid 12. Nu sitter jag i köket och målar, tänkte skapa lite konst till mitt nya underbara rum! Lägger upp bilder ikväll när jag kommit mer i ordning. Igår kväll bar jag och pappa upp mina möbler så det mesta är klart. Har bara småpysslet kvar, det som är roligast! Tavlor, hyllor, askar, ljusstakar... Tänkte ordna med det ikväll så allting blir klart. Jag har utan tvekan världens finaste rum, ni kommer tappa andan när ni ser bilderna sen ;)

I helgen firade jag och min underbara pojkvän ett år tillsammans. I söndags rättare sagt, den 18e oktober. Jag hade planerat som överraskning att hyra en stuga uppe på berget vid Lida, Tullinge lördag-söndag. Det är en stor stuga till för 10-12 personer men jag hyrde den för oss två. Jag hade tänkt att vi skulle promenera på lederna där omkring, sitta i solen och mysa, grilla, lyssna på musik, äta godis och bara vara han och jag. Man kan säga att det blev inte riktigt så. Dåligt väder, för det första. Det gjorde att allting blev rättså dystert. Det var väldigt KALLT. I stugan luktade det väldigt konstigt. Brasan ville inte riktigt gå igång eftersom allt var fuktigt. Och jag och Jimmie har lite olika åsikter om saker och ting ibland, och vi är båda envisa som åsnor. Och som jag sa till mamma så fanns det väldigt mycket att tycka olika om (mild beskrivning). Så vår romantiska helg blev väldigt kall och framkallade våra irriterade sidor. Men men... Nu vet vi att vi inte är några vildmarksmänniskor, och nästa år kanske vi tar in på ett lyxigt hotell och går ut och äter middag istället :) något bättre för oss.

Love, Martina

Kommentarer
Postat av: Pills

Grattis till ett år :) fan va mysig den där stugan verkar fast det inte blev som du tänkt!

2009-10-20 @ 16:01:41
URL: http://tuuddiluu.blogg.se/
Postat av: anna

tycker ändå de låter som en charmig liten tripp

2009-10-20 @ 17:33:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0